Cumartesi, Ocak 19, 2008

Linux ve kablosuz ağ sorunları

Laptop'da linux ortamında wireless kullanmam gerekti.
Evet güvenli değil biliyorum - sonuçta bunun için aldığım minimum önlemler şunlar:
- Cihazda mac adres kısıtlaması yapmak
- SSID duyurmamak
- Şifre gerektiren işlemler yapmamak
- Wireless'i sadece ev ortamında kullanmak

Sonuçta WEP, WPA da kırılamayan şeyler değil. Bir VPN sunucusuna bağlanıp onun üzerinden çıkmak gerekiyor. Kurumsal çözümlerde wireless güvenliği hakkında belki sonra başka birşeyler yazarım.

Sadece evde, arada google'dan birkaç python kodu ve belge indirmek için kullanmaktayım sonuçta.
Önlemler yeterli değil biliyorum ama asıl konu o değil.
Konu, linux'da wireless'in sorunlu çalışması.

Intel'in wireless kartı ve Kubuntu'nun son sürümünü kullandığımdan, aslında sorun yaşamamam gerekiyordu ama durum öyle değildi. Hat bir gidip bir geliyordu.
http://ipw2200.sourceforge.net/
de belirtilen yazılımları ve firmware'i güncelledim ama sorun devam etti.
Acaba Ndiswrapper ile tanıtmaya mı çalışsam diye düşündüm ama aslında Linux donanımı doğru görüyordu.

Aslında sorun çok basitti. Syslog'daki kayıtlar "firmware" sorunu var diyordu ama asıl sorun komşumdu. Cihazı benim cihazımla aynı frekansta çalışıyor ve çakışıyordu.
İşin ilginç tarafı, XP'de bu konuda herhangi bir sorun yaşamıyordum (iyi mi kötü mü bilemiyorum).
ADSL wireless cihazımın channel'ini değiştirdim ve sorun bitti.

Eğer wireless'iniz eth1 ise:
iwlist eth1 scan
(Wireless extension tools kurmanız gerekiyor - bu pakette çok işinize yarayacak tool'lar var - http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Tools.html)
Eğer etrafta aynı frekansta başka cihazlar varsa kendi cihazınızın frekansını değiştirin.
Çözüm bu kadar basit.

Hiç yorum yok: